Energi Viborg fortsætter sit partnerskab
Energi Viborg A/S og Viborg F.F. Professionel Fodbold A/S har indgået en ny 3-årig markedsføringsaftale for perioden 2015 – 2017. Som ét af flere elementer i aftalen indgår fortsat eksponering af Energi Viborg gennem stadionnavnet "Energi Viborg Arena".
Det afspejler Energi Viborgs engagement i lokalområdet, og nye tal viser, at det også er en god forretning for selskabet.
-Når vi indgår partnerskabsaftaler, er det altafgørende for os, at vi markedsfører os gennem initiativer og foretagender, der er til gavn for alle, der bor i Viborg Kommune. Derfor koncentrerer vi os om det lokale kulturliv og især det lokale idrætsliv – både for amatører og for professionelle. På den måde har vi fokus på ting, der giver vores kunder gode oplevelser.
Sådan lyder det fra bestyrelsesformand for Energi Viborg, Niels Dueholm, der netop har afsluttet forhandlinger med Viborg F.F. om, hvordan samarbejdet mellem energiselskabet og fodboldklubben skal forme sig de næste tre år.
Markedsføring gennem sporten scorer sympati
En analyse udarbejdet af firmaet Promovator for Energi Viborg viser, at samarbejdet er et plus for Energi Viborg. Den samlede årlige værdi af markedsføringsaftalen i 1. division er beregnet til 1,4 mio. kr. Når Viborg F.F. spiller i Superligaen, er den samlede årlige værdi 7,7 mio. kr. - den store forskel skyldes helt overvejende den meget større eksponering i medierne af Superligaen.
Energi Viborgs partnerskabsaftale vil også de kommende år være på ca. 1,2 mio. kr. årligt.
Herudover viser analysen, at forbrugerne mener, virksomhederne helst skal rette deres markedsføring mod noget, der har med sport eller godgørende formål at gøre. Spørger man specifikt til, hvilke offentlige områder, virksomheder skal bruge deres markedsføringskroner på, er idrætsanlæg en klar favorit. Hele 77 pct. mener, at pengene skal bruges her.
Økonomisk snusfornuft
Tallene glæder Niels Dueholm.
-Det er tydeligt, at forbrugerne mener, det er en fornuftig måde, vi bruger vores markedsføringspenge på. Vi kan også se, at Energi Viborg har fået markant mere positiv omtale i de år, vi har samarbejdet med Viborg F.F., siger han.
-Viborg F.F. skal selvfølgelig op i Superligaen igen. Det er der, klubben hører hjemme. Det styrker Viborg og omegn – og vi samarbejdspartnere får meget mere ud af samarbejdet.
Viborg F.F. ser frem til at styrke partnerskabet med Energi Viborg
Direktør for Viborg F.F., Morten Jensen, udtaler:
-Vi er enormt glade for den nye partnerskabsaftale med Energi Viborg, som selvfølgelig har stor betydning for os. Det er samtidig glædeligt, at Energi Viborg har fået lavet en ekstern undersøgelse hos et anerkendt firma, som viser, at det giver god mening for alle i Viborg og omegn, at Energi Viborg er forbundet med fodbold i Viborg. Vi ser frem til endnu tre år med fortsat konstruktiv udvikling til gavn for begge parter.
På billedet ses Viborg F.F.-direktør Morten Jensen og bestyrelsesformand Kim Nielsen i selskab med Niels Dueholm og Christian Hagelskjær fra Energi Viborg.