Viborg FF-Brøndby sætter fokus på Knus Kræft
Når spillerne fra Viborg FF og Brøndby IF går på banen på Energi Viborg Arena på søndag, vil de to hold være iklædt specielle trøjer ved indmarch, som sætter fokus på kampagnen Knus Kræft. Dette vil blot være ét af en række initiativer, der skal bidrage til at rette fokus på kampagnen.
Formålet med kampagnen er at rejse midler til støtte for kræftramte børn og unges trivsel under behandlingerne, og i spidsen for projektet er Peter Larsen Kaffe, KidsAid og Tom Kristensen. Den nidobbelte Le Mans-vinder vil også være til stede på stadion i Viborg på søndag.
-Vi kan ikke redde alle, men vi vil gerne være med til at gøre en forskel og gøre livet bare en smule bedre for de unge og deres familier. Både Tom og jeg har stor passion for det, vi laver, og den passion vil vi nu bruge til at samle pengene ind, fortæller Claus Bertelsen fra Peter Larsen Kaffe, der forventer at samle en million kroner ind til projektet.
Tidligere i indeværende sæson i Alka Superligaen, var opgøret mellem Hobro og Viborg FF også en del af kampagnen.
Omdrejningspunktet for Knus Kræft er salg af kaffe, idet Peter Larsen Kaffe over en periode på seks måneder på udvalgte produkter giver en krone for hver pose solgt kaffe.
Virksomheder kan også bidrage til kampagnen via et stort gallashow i Tinghallen i Viborg den 3. marts 2016, mens man som almindelig tilskuer også kan støtte via MobilePay 53562420, hvilket også vil fremgå tydeligt på storskærm og LED-bander til søndagens kamp.